پل بيني و اصلاح فرورفتگي آن

ابداع كننده 9 تكنيك جديد در جراحي زيبايي بيني،داراي 22 مقاله بين المللي در معتبرترين مجلات مرتبط با جراحي زيبايي صورت و پلاستيك دنيا

  • سندرم خشكي بيني
  • اسكار بيني Scar nose
  • عمل زيبايي بيني (رينوپلاستي) به روش باز و بسته(انيميشن)
  • جراحي زيبايي بيني قبل و بعد از عمل- دكتر پيام واردي
  • چرا همه از نتيجه جراحي بيني هاي گوشتي نگران هستند؟

پل بيني و اصلاح فرورفتگي آن

۲۰ بازديد

پل بيني چيست؟؟

به برآمدگي استخواني قسمت بالاي بيني پل بيني مي گويند. اگر اندازه و شكل پل بيني نوزاد غير طبيعي باشد مي تواند نشان دهنده وجود يك بيماري ژنتيكي باشد.پل بيني در واقع يكي از اساسي ترين قسمت هايي است كه در جراحي رينوپلاستي مورد تغيير و دستكاري قرار مي گيرد و رابطه اش با نوك بيني و همچنين ميزان قوس آن در نتيجه عمل تاثيرگذار است.

پل بيني

انواع پل بيني

  • پل بيني پهن : داراي يك زاويه بزرگ تر از حد معمول كه به دو استخوان بيني كج متصل شده و بيني در زير چشم ها پهن ديده مي شود
  • فرورفته: در اين نوع ، لبه جلوي و پشتي بيني بالا مي رود و داخل بيني به شكل منحني مي شود. فرورفتگي اين قسمت از بيني را مي توان از نيم‌رخ فرد به خوبي مشاهده كرد.

بيماري هايي مانند سندروم x شكننده، سندروم داون و سندرم الكل جنيني توسط پل بيني پهن و يا فرورفته مشخص مي شوند :

  • سندروم x شكننده: يك بيماري ژنتيكي با  علائمي مانند پل بيني پهن، صورت دراز و لاغر، چانه آشكار، سر بزرگ، پاي صاف و شل بودن مفاصل، عقب ماندگي ذهني مي باشد .
  •  سندروم جنين الكلي: مصرف نوشيدني هاي الكلي در هنگام بارداري باعث بوجود آمدن سندروم جنين الكلي با علائم پل بيني فرورفته، چشمان با فاصله دور از هم و افتادگي پلك ها، ناهنجاري هاي دستگاه تناسلي، شكاف لب و نقصان قلبي مي شود.
  • سندروم داون: يك اختلال ژنتيكي است كه فرد داراي يك كروموزوم اضافي است علائم آن شامل بدشكلي صورت و پل بيني و دست ها، عقب ماندگي ذهني است.

پل بيني

براي باريك كردن پل بيني پهن و يا تغيير شكل دادن آن از جراحي زيبايي بيني استفاده مي گردد.همچنين از مواد مختلفي براي پر كردن فرورفتگي و اصلاح پل بيني استفاده مي شود.كي از اين مواد غضروف سپتوم يا تيغه مياني بيني است كه جز بهترين گزينه هاست و معمولا در بيماراني كه قبلا جراحي زيبايي بيني انجام نداده اند به ميزان كافي وجود دارد.گاها از غضروف هاي موجود در دنده و گوش نيز استفاده مي شود. يكي ديگر از گزينه ها براي تقويت پل بيني استفاده از پروتزهاي با جنس سيليكون مي باشد كه در سايزهاي مختلف طراحي شده اند.اين پروتزها با بدن تطابق دارند و پس زده نمي شوند و از ويژگي هاي خوب آن عدم نياز به ايجاد برش در گوش يا دنده از طرفي و عدم جذب شدن يا خم شدن است.مخالفان استفاده از آن معتقدند كه احتمال عفوني شدن آنها بالا است و مي تواند باعث نازكي پوست رويي و نمايان شدن شوند.

 

براي ديدن تصاوير جراحي هاي دكتر پيام واردي جراح زيبايي بيني به اينجا مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد