قوز بيني و جراحي براي اصلاح آن

ابداع كننده 9 تكنيك جديد در جراحي زيبايي بيني،داراي 22 مقاله بين المللي در معتبرترين مجلات مرتبط با جراحي زيبايي صورت و پلاستيك دنيا

  • سندرم خشكي بيني
  • اسكار بيني Scar nose
  • عمل زيبايي بيني (رينوپلاستي) به روش باز و بسته(انيميشن)
  • جراحي زيبايي بيني قبل و بعد از عمل- دكتر پيام واردي
  • چرا همه از نتيجه جراحي بيني هاي گوشتي نگران هستند؟

قوز بيني و جراحي براي اصلاح آن

۲۲ بازديد

قوز بيني

تعداد زيادي از بيماران از مشكل برآمدگي يا قوز بيني خود رنج مي برند در واقع يكي از عيب‌هاي بارز بيني است كه تا حدود زيادي هم رفع مي‌شود. اين برآمدگي كه از والدين به ارث برده مي‌شود يا بر اثر شكستگي در تصادف يا حادثه‌اي به وجود مي‌آيد، در همه موارد قابل رفع است. قوز بيني صورت را نا زيبا جلوه مي دهد و توجه مخاطب را از چشم ها به بيني جلب ميكند.

انواع قوز بيني

  1. قوز بيني بعضي افراد فقط به بخش استخواني بيني ارتباط دارد. به اين ترتيب استخوان اضافي در طول عمل جراحي رينوپلاستي برداشت مي شود.
  2. در بعضي از افراد ممكن است غضروف اضافي باعث قوز بيني شده باشد كه براي رفع اين مشكل غضروفي كه باعث ايجاد برآمدگي در اين ناحيه شده است دستكاري مي شود.
  3. در اكثر موارد قوز بيني با هر دوي مشكلات استخواني و غضروفي همراه است كه در اين حالت نيز از يك روش تركيبي براي برداشتن استخوان و اصلاح وضعيت غضروف براي رفع مشكل قوز بيني استفاده مي شود.

قوز بيني

نمونه جراحي زيبايي بيني دكتر پيام واردي ( گالري جراحي )

 

 

رفع قوز بيني با رينوپلاستي

عمل زيبايي بيني يا رينوپلاستي از رايج ترين موارد جراحي زيبايي بيني است كه در بسياري از مواقع به منظور اصلاح برآمدگي و رفع قوز بيني مورد استفاده قرار مي گيرد. بسياري از بيماران به دنبال ظاهر صاف تر بر روي پل بيني هستند و به همين دليل جراحي رينوپلاستي بر روي آنها انجام مي شود.با توجه به شدت برآمدگي و قوز بيني عمل بيني مي تواند يك جراحي به نسبت ساده باشد. در صورتي كه قوز بيني كوچك باشد، غضروف و استخوان در بالاي بيني به سمت پايين كشيده شده و وضعيت بيني براي ايجاد ظاهر مطلوب تر اصلاح مي شود.

برداشتن قوز بيني در حالت هاي شديد تر نيز مي تواند انجام شود. در صورتي كه يك جراح زيبايي بيني از اين روش براي اصلاح برآمدگي يا قوز شديد بيني استفاده كند يك سطح صاف بر روي پل بيني ايجاد مي شود. در اين حالت با شكستن استخوان هاي بيني و تغيير شكل آن، ظاهر بيني را اصلاح و مشكل بيمار را بر طرف مي كنند. به اين فرآيند استئوتومي گويند. كه با بريدن استخوان با يك ابزار خاص به نام استئوتوم يا تيغه انجام مي شود كه يك چاقوي بسيار كوچك و تيز است. هنگامي كه استخوان ها بريده شوند مي توان به راحتي وضعيت قرارگيري آنها در كنار يكديگر را اصلاح كرد.

عوارض جراحي رينوپلاستي براي قوز بيني

  • ورم : ورم ايجاد شده معمولاً براي چند هفته ماندگاري دارد.
  • كبودي : پس از چند روز كبودي اطراف بيني و چشم ها به تدريج بر طرف مي شود.
  • خون ريزي محدود

مي توانيد نتايج حاصل از درمان قوز بيني را پس از دو هفته مشاهده نماييد، اما به ياد داشته باشيد فرآيند بهبود به زمان نياز دارد. نتايج نهايي درمان قوز بيني به حدود يك سال گذشت زمان از عمل جراحي بيني نيازمند است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد