معيار هاي لازم براي زيبايي بيني

ابداع كننده 9 تكنيك جديد در جراحي زيبايي بيني،داراي 22 مقاله بين المللي در معتبرترين مجلات مرتبط با جراحي زيبايي صورت و پلاستيك دنيا

  • سندرم خشكي بيني
  • اسكار بيني Scar nose
  • عمل زيبايي بيني (رينوپلاستي) به روش باز و بسته(انيميشن)
  • جراحي زيبايي بيني قبل و بعد از عمل- دكتر پيام واردي
  • چرا همه از نتيجه جراحي بيني هاي گوشتي نگران هستند؟

معيار هاي لازم براي زيبايي بيني

۱۸ بازديد

زيبايي بيني

مهمترين مسئله در مورد زيبايي بيني اين است كه اندازه و شكل بيني بايد با ساير اعضاي صورت تناسب داشته باشد.بيني زيباتر است كه طبيعي تر به نظر برسد. يكي از اين تقسيم بندي هاي زيبايي بيني كه تناسب بيني با اجزاي ديگر صورت را نشان مي دهد شامل :

  • فاصله خط رويش مو تا ريشه بيني (معمولا ميان دو ابرو)
  • فاصله ريشه بيني تا زير بيني
  • فاصله زيربيني تا برآمدگي چانه

كه بايد صورت را به سه قسمت مساوي تقسيم كند. اين نسبت ها در مردان و زنان و در نژادهاي گوناگون متفاوت مي باشد.

جراحي زيبايي بيني

 

 

تقارن بيني با صورت : خطي كه از وسط پيشاني تا وسط چانه كشيده مي شود بايد از وسط ابرو ها و وسط نوك بيني و لب هاي بالا و پايين بگذرد.

نماي رو برو : در نماي روبرو صورت به ٥ قسمت مساوي تقسيم مي شود .كناره بيروني صورت تا كناره بيروني چشم و از كناره بيروني چشم تا كناره داخلي چشم و دو كناره هاي داخلي چشم ها ، بايد با هم برابر باشند.بينى زيبا بهتر است در ميانه صورت واقع باشد.

انحراف بيني : براي انحراف بيني اگرخطي عمودي و مستقيم از نقطه خط وسط ميان ابروها به خط وسط برجستگي چانه رسم شود اين خط بايد لب ها و بيني را به دو قسمت مساوي تقسيم كند .
ارتباط بيني و چشم :خط منحني كه از زير ابرو به روي بيني بيايد و تا نوك بيني امتداد پيدا كند ، بايد در دو طرف بيني بدون شكستگي قابل رسم باشد.

زاويه بين بيني ولب : زاويه ميان خطي كه عمود بر لب فوقاني(در صورت طبيعي بودن آن)رسم مي شود و خطي كه از عقب به جلوي سوراخ بيني رسم مي شود در آقايان ۹۰تا ۹۵ درجه و درخانم ها  ۹۵ تا ۱۰۵ درجه بايد باشد.
طول ايده آل بيني : دو راه براي محاسبه طول ايده آل براي زيبايي بيني وجود دارد:
۱٫ در مواردي كه فك بالايي و پايين بيمار متناسب و طبيعي باشد طول ايده آل بيني(كه از محل موازي با چين بالاي پلك فوقاني بيمار تا نوك بيني وي اندازه گيري مي شود) بايد مساوي با فاصله ميان محل اتصال دو لب تا پايين ترين نقطه برجستگي چانه باشد.
۲٫ در صورتي كه به هر دليلي مثل عقب بودن چانه يا بزرگي آن اين معيار قابل استفاده نباشد مي توان طول ايده آل بيني را با محاسبه فاصله ميان ريشه بيني (ميان دو ابرو) تا زير بيني (خطي كه ازپايين پره بيني رسم مي شود) و ضرب آن در ۳/۲ بدست آورد.
زاويه بيني و پيشاني : در نما نيم رخ زاويه بين بيني و پيشاني و انتهاي ابرو بر روي  يك خط واقع هست.اين خط از وسط مژه و چين بالاي ابرو مي گذرد.زاويه كه پيشاني با بيني  مي سازد  بايد بينى ١١٥تا١٣٥ درجه باشد.زاويه اي كه بيني با صورت ميسازد حدود ٣٠تا٤٠ درجه باشد و البته ايده آل ترين  حالت آن است كه زاويه حدود ٣٦ درجه باشد.

جراحي زيبايي بيني زماني موفق آميز است كه پس از عمل جراحي پلاستيك بيني در زيبايي چهره اثر مثبتي ايجاد كند و در كنار آن سلامت راه تنفسي نيز حفظ شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد