نكات مهم بعد از عمل بيني

ابداع كننده 9 تكنيك جديد در جراحي زيبايي بيني،داراي 22 مقاله بين المللي در معتبرترين مجلات مرتبط با جراحي زيبايي صورت و پلاستيك دنيا

  • سندرم خشكي بيني
  • اسكار بيني Scar nose
  • عمل زيبايي بيني (رينوپلاستي) به روش باز و بسته(انيميشن)
  • جراحي زيبايي بيني قبل و بعد از عمل- دكتر پيام واردي
  • چرا همه از نتيجه جراحي بيني هاي گوشتي نگران هستند؟

نكات مهم بعد از عمل بيني

۲۴ بازديد

داروهاي بعد از عمل بيني

بعد از عمل بيني از مصرف داروهايي مانند ويتامين E، آسپرين يا ايبوبروفن براي ۲ الي ۳ هفته پس از جراحي بيني اجتناب كنيد، چون ممكن است باعث خونريزي شوند. داروهاي مسكن جهت كاهش سطح درد تجويز خواهد شد. به ياد داشته باشيد كه داروهاي مسكن ممكن است واكنش هاي شما را مختل كنند. از رانندگي يا انجام فعاليت هاي خطرناك در حالي كه از داروي مسكن استفاده مي كنيد خودداري كنيد. اگر دارو تجويز شده ،علائم خود را كنترل كنيد،و به ما اطلاع دهيد. تجويز داروهاي مسكن ممكن است سبب تهوع در برخي از افراد حساس شود. مصرف قرص مسكن با غذا مي تواند به كاهش تهوع كمك كند.

عفونت پس از عمل بيني

عفونت پس از جراحي زيبايي بيني بسيار نادر است ، اما گاهي اوقات رخ مي دهد. دكتر در طول دوره پس از عمل آنتي بيوتيك تجويز ميكند. تب بيش از ° F 100 ، درد بيش از حد و تورم همراه با قرمزي ممكن است حاكي از يك عفونت بيني باشد و بايد گزارش داده شود. عفونت به طور كامل و به سرعت با استفاده از آنتي بيوتيك مناسب از بين خواهد رفت.

نكات مهم جهت ريكاوري سريع تر

  1. براي حداقل دو هفته ورزش شديد نكنيد. آروم باشيد و از فعاليت هاي شديد جسمي كه بدن شما را مجبور ميكند تا به طور مداوم و به شدت به بالا، پايين حركت كنيد اجتناب كنيد. درطول هفته سوم ريكاوري خود مي توانيد ورزش سبك انجام دهيد. از بازي بسكتبال و واليبال ، يا هر فعاليت ديگري كه در آن بيني شما ممكن است توسط يك توپ و يا آرنج آسيب ببيند به مدت شش هفته اجتناب كنيد.
  2. شنا نكنيد. بيني شما حساس خواهد بود شنا و به خصوص غواصي بيني شما را در حالي كه هنوز بهبود نيافته به اطراف حركت خواهد داد. به علاوه، كلر ممكن است داخل بيني شود، كه مي تواند سوزش ايجاد كند. دور ماندن از استخر شنا براي حداقل سه تا چهار هفته پس از عمل جراحي بيني لازم است.
  3. به مدت دو هفته در بيني خود ندميد.
  4. غذاهايي كه نياز به جويدن زياد دارند نخوريد.غذاهاي ساده و ملايم بخوريد.
  5. بيش از حد نخنديد و يا بيش از حد گسترده لبخند نزنيد.
  6. دندان هاي خود را با خشونت مسواك نكنيد. اين ممكن است كمي احمقانه باشد، اما مسواك زدن تهاجمي مي تواند باعث شود لب بالايي شما بيش از حد انتظار مي رود حركت كند، و لب بالايي شما به بيني هاي حساستان متصل است.
  7. در هنگام لباس پوشيدن ،لباس را بر سر خود نكشيد. به طور موقت از پوشيدن تي شرت، گرمكن و ژاكت در حالي كه زخم شما در حال التيام است خودداري كرده و پيراهن هايي كه داراي دكمه پايين هستند بپوشيد تا دچار درد ناخواسته و يا حركت بيني نشويد.
  8. بعد از عمل جراحي تا چهار هفته از عينك استفاده نكنيد. قرار دادن كمترين وزن بر روي بيني در كوتاه مدت، نتايج بهتري را در دراز مدت خواهد داشت. اگر شما از لنز استفاده مي كنيد، در حال حاضر زمان مناسبي براي استفاده از آنها است. اگر شما مي توانيد بدون عينك آفتابي در كوتاه مدت زندگي كنيد، شما را به انجام اين كار توصيه مي كنيم. اگر شما حتما بايد عينك بزنيد، بهتر است آتل بيني سختي را با استفاده از نوار بر روي بيني ببنديد، سپس از آن عينك بر روي آتل استفاده كنيد.  در غير اين صورت، ممكن است به طور دائم در استخوان هاي بيني فشار وارد كنيد.
  9. پوسترا بدون محافظت به مدت سه ماه پس از عمل جراحي در معرض نور خورشيد قرار ندهيد. از كرم هاي ضد آفتاب استفاده كنيد زيرا قرار گرفتن در معرض نور خورشيد مي تواند باعث تغيير رنگ دائمي پوست بيني شما شود.
  10. براي سه هفته سيگار نكشيد. اين توصيه بايد سه هفته قبل و بعد از عمل جراحي اعمال شود. اگر شما يك فرد سيگاري هستيد، اين زمان خوبي براي ترك آن است!
  11. اگر شما عطسه داريد، سعي كنيد كه اين كار را با دهان باز انجام دهيد.
  12. آسپيرين مصرف نكنيد زيرا باعث لخته شدن خون و افزايش خونريزي مي شود.

 

آتل بيني
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد